2014/05/17

Screening Night 2014 (Reveiw) Week 12

       

           

      Tema bagi screening night tahun ini adalah wintage and bowtie. Dinner dimulakan pada 8:15 pm dengan ucapan pengerusi majlis ini dan seterusnya prof. Azizah turuf memberi ucapan yang menyatakan majlis ini sangat berjaya dan bermakna.






        Selepas memberi ucapan, majlis mula bertayang video yang dihasil oleh setiap kumpulan. Bagi saya, saya lebih suka jalan cerita "petonah" kerana ia mengisahkan hubungan seorang inspekter baru dengan penduduk tempatan dengan cara yang kelakar. Selain itu, jalan cerita "bomoh" juga menarik perhatian saya, secara peribadi, saya amat menghargai lakonan mereka, tetapi cara shooting mungkin terdapat sedikit masalah dalam terlalu banyak zoom in dan zoon out, hal ini menyebabkan video pendek itu mengandungi terlalu banyak shot yang mungkin akan conflict audience. Tambahan, short film "Epilogue"memang sempurna dari segi composition camera, lighting, editing dan prop and Art, tetapi suara pelakon susah nak dengan jelas disebabkan loghat yang berat, jadi saya mencadangkan meletak subtitle. 

          Secara rumusanya, majlis ini berjalan dengan lancar. Makanan dan service sangat memuaskan. 

No comments:

Post a Comment